TIPS FACEBOOK MARKETING


Stel je hebt een klusbedrijf en je wilt extra aandacht en leads genereren via Facebook dan is het handig om bijvoorbeeld op Facebook klustips te plaatsen voor je potentiële klanten/volgers. Als deze tips interessant genoeg zijn zullen deze wellicht vaak door je volgers worden gedeeld via Facebook. Het is dus ook handig om op je website deze tip te publiceren in bijvoorbeeld een eigen Blog. Zorg hierbij wel altijd dat de teksten en foto’s die je verwerkt in je artikel uniek zijn, en gebruik dus géén teksten die reeds op het internet staan. Dit zorgt voor “duplicate content” en Google zal dit zeker niet waarderen en afstraffen in de zoekresultaten!


TREK DE AANDACHT

tips-facebook-marketing

Door op een efficiënte manier de aandacht te trekken is een pakkende koptekst van groot belang. Begin bijvoorbeeld bij een klustips in de koptekst met; HANDIGE KLUSTIPS VOOR IEDEREEN gevolgd door een aantrekkelijke foto of illustratie. Een goed beeld zegt vaak meer dan duizend woorden! Een leuke afbeelding is o.a. aan te schaffen op www.istockphoto.com


TIJDSTIP VAN PLAATSING

Ook het tijdstip voor het plaatsen van je artikel is belangrijk en hierin dien je een duidelijk onderscheid te maken tussen de doelgroep particulieren en zakelijke doelgroep. Voor de zakelijke markt is het ideale tijdstip rond 10.00 uur in de ochtend (pauze tussen werktijden & ook mensen die bijvoorbeeld enkel in de ochtend werken zullen je bericht eerder zien) terwijl voor de particulieren doelgroep net na 17.00 uur ideaal (mensen komen thuis van werk en bezoeken dan vaker Facebook)


REAGEREN OP HET GEPLAATSTE ARTIKEL

Na het plaatsen van je bericht op Facebook zullen er wellicht reacties of vragen komen, het is dus zaak dat je snel genoeg kunt reageren op deze reacties en ongewenste reacties snel weer kunt verwijderen van de tijdslijn.


WEBDESIGNERS SINDS 2000

Your Concept
(Bedrijvencentrum de Klaver)
St. Apolloniastraat 2a
6002BE Weert (NL)

Your Concept