welkom op de website van .....

"goed bedoeld maar not done!"

De tekst “Welkom op de website van…. Of welkom op onze website zijn helaas nog zinnen waar veel sites mee openen. Voor maar eens een Google opdracht in “Welkom op website van” en je krijgt al snel meer dan 100.000 resultaten.

Deze tekst is natuurlijk goed bedoeld maar het voegt echt niets toe aan je website of webwinkel. Vaak staat deze tekst ook nog eens op een positie van je website (bovenaan de pagina) die juist belangrijk is voor Google.

welkom op de website van

bezoekers willen weten waar het over gaat

De tekst wordt dan ook vaak vergeleken met een uithangbordje aan je voordeur “Welkom bij de Familie ….”, had jij je zonder dat bordje dan minder welkom gevoeld?

Bij een website of webshop werkt het precies op dezelfde manier. De bezoeker van je website wil weten waar het op de pagina over gaat en daarom is het belangrijk om te beginnen met een tekst die pakkend is en bezoekers uitnodigt om verder te kijken dan enkel de voorpagina. De bezoeker wil immer binnen enkele ogenblikken een probleem oplossen of een product vinden.

wat dan wel gebruiken in de kop?

Je kunt hierbij een combinatie maken met goede pagina Titel zoals “Timmerbedrijf Janssen – specialist in overkappingen”. Op deze manier ziet een bezoeker in een oogopslag wat je hem of haar te bieden hebt.

Gebruik bij een koptekst altijd een goed zoekwoord (keyword) dat bij je product of dienst past. Tevens is het wellicht aantrekkelijk om een passende foto (of meerder eronder te plaatsen). Hierdoor hoeft een bezoeker niet verder te kijken van wat hij zoekt.

Het toevoegen van een duidelijke call-to-action button met daarin een link naar de contactpagina of e-mailadres zorgt direct voor meer conversie.