Wat een landingspagina?
De vraag die ons steeds vaker gesteld wordt is, wat is een landingspagina en hoe richt ik deze het beste in voor een optimale conversie? Een perfecte landingspagina bestaat eigenlijk niet want een pagina met de focus op verkoop zit namelijk anders in elkaar dan een landingspagina die gericht is op SEO.
Om toch tot een goede landingspagina te komen hebben wij hieronder enkele tips samengesteld die je wellicht verder helpen bij het maken van de pagina die gericht is op conversies. De landingspagina is dus gericht om in te zetten via sociale media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.
Wat is een landingspagina precies?
Kortom, een pagina met slechts één doel, je bezoekers verleiden om over te gaan tot actie waarbij de focus ligt op slechts één product of dienst. Het is een op zichzelf staande pagina met een eenvoudige en heldere boodschap.
Focus op één boodschap
Om een ideale landingspagina in te richten dient de pagina overzichtelijk te zijn ingericht en gefocust op slechts één boodschap. Elementen die op de pagina voor afleiding zorgen horen niet thuis op een landingspagina en houden je bezoekers weg van het potentiële doel. Denk hierbij aan WordPress Widgets, menu’s, blogitems of links.
Landingspagina laten maken?
Heb je reeds een WordPress website of een WooCommerce webshop, dan kunnen wij geheel vrijblijvend de uitgebreide mogelijkheden met je bespreken.
Vond je deze pagina met tips interessant? Deel hem dan binnen je netwerk!