coronacrisis

ook een coronacrisis biedt kansen!

Speel juist nu in op je juiste doelgroep

Op dit moment liggen wereldwijd door de coronacrisis veel bedrijven zoals ZZP’ers gedeeltelijk of zelfs helemaal stil. Uiteraard leven wij van Your Concept mee met deze getroffen ondernemers! Dat alles stil ligt vinden wij uiteraard ook ontzettend balen maar helaas kunnen wij dit op dit moment niet mooier maken zoals het is.

zijn er nog mogelijkheden voor mij tijdens de coronacrisis?

Juist in deze tijd is het van groot belang, dat je als ondernemer niet bij de pakken neer gaat zitten. Een van de dingen die je als ondernemer kunt doen is werken aan je bedrijf. Hierbij kun je denken aan de marketing strategie die je na deze crisis wilt gaan volgen en wellicht ook hard nodig zult hebben.

Bij sommige bedrijven is op dit moment helaas niets mogelijk, maar begrijp me hierin niet verkeerd, probeer vooral te denken wat er eventueel wél mogelijk is om juist nu te ondernemen. Ook is er nu wellicht tijd om de administratie van je onderneming eens goed bij te werken? Hieronder staan enkele tips die jouw bedrijf wellicht verder kunnen helpen.

Het is vooral handig om deze periode te benutten met werkzaamheden waar je normaal niet aan toe komt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de uitbreiding van je diensten of producten. Zoek de uitgebreide mogelijkheden eens uit!

sympathie acties tijdens de
crisis

Tijdens de coronacrisis kun je je als bedrijf van de beste kant laten zien, dit zal vaak en juist in deze tijd een positief effect hebben op het imago van je bedrijf mits je dit goed aanpakt.

Ik zie de laatste weken grote bedrijven die miljoenen doneren, maar ook zie ik veel kleine en lokale acties voorbij komen op diverse social media kanalen.

Helaas zie ik ook veel bedrijven die in deze juist de plank helemaal mis slaan en juist een slaatje proberen te slaan uit de coronacrisis.

Dan is het wachten op veel kritiek en kun je dus helemaal door het ijs zakken.

Wanneer je iets weggeeft dan mag het gerust moeite of geld kosten, juist dan is het enkel symbolisch en verdien je de sympathie.

social media voor het bereiken van de juiste doelgroep

Waar je wellicht voorheen van dacht “Dit heb ik allemaal niet nodig” of “Hier snap ik toch niks van” is het juist nu van belang om je op een juiste manier te presenteren in platforms zoals bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn en Instagram. Deze social media kanalen bieden je tal van mogelijkheden om je als bedrijf te presenteren bij de juiste doelgroep. Doordat er veel vanuit huis gewerkt wordt en de bevolking door de Lock-down meer vrije tijd over heeft worden social media van boven naar beneden bekeken en neemt het zoekgedrag in zoekmachines zoals Google alleen maar toe.

Ik zie nog steeds veel bedrijven die met social media omgaan of het een website is, en enkel gebruiken om via berichten te plaatsen meer bezoekers op hun website of webshop te krijgen. Ze plaatsen snel iets op bijvoorbeeld Facebook en gaan dan weer verder.

Wanneer je berichten niet aansluiten bij je doelgroep blijft dit eenrichtingsverkeer waar je niets mee bereikt.

Neem eens de moeite om je bericht aan te passen op wat de gebruiker op dat kanaal daadwerkelijk willen zien en plaats niet overal hetzelfde.

Wanneer je dus aandacht wilt in social media kanalen, dan zul je enorm je best moeten doen om deze aandacht te verdienen.

tip om te lezen:

Bestel het boek Super social van Elja Daae, met ruim 500 strategieën, cases en praktische tips voor het zakelijk gebruik van social media.

eindconclusie

Zorg dat je bedrijf gereed is voor tijden na de coronacrisis, concurrenten die dit niet doen lopen wellicht straks enkele maanden achter.

TIP: Laat de remmen gecontroleerd los, een paniekreactie is zeker in deze tijd normaal, maar vaak ook overbodig!

Stay strong, Stay safe!
Ron de Laat

Open live gesprek
Hallo, kan ik je ergens mee helpen?
Hallo,
Mijn naam is Ron de Laat, en help je graag verder bij je vragen!