De magische “9” bij korting
Consumenten zijn dol op kortingen, maar hoe bepaal je nu de juiste korting bij een af te prijzen product.
De magische 9 bij het geven van een korting is het meeste gebruikte korting type maar echt niet altijd zo magisch als men denkt. Gewoon het toevoegen van een 9 aan het einde van je (korting) prijs is niet altijd de beste strategie.
Een prijs van bijvoorbeeld €9.99 ziet goedkoper dan €10.00.
Online voorbeeld:
Maar dat geldt eigenlijk alleen voor producten die goedkoop moeten lijken (of kijken) of simpelweg gewoon spotgoedkoop zijn.
KORTING BIJ LUXE PRODUCTEN
Voor luxe producten kan de ‘goedkope’ psychologie van deze prijs averechts werken, als men bijvoorbeeld een uniek luxeproduct koopt van een hoge kwaliteit, dan zijn mensen bereid om te betalen voor de luxe en de kwaliteit. Een product wat bijvoorbeeld €399,00 kost lijkt minder waardevol vergeleken met een product met een prijs van €400,00.
Online voorbeeld van luxeproducten:
Mooie ronde prijzen ademen dus kwaliteit!