Hoe werkt Google eigenlijk (deel 2)


GOOGLE’S RESULTATEN:

De Google resultaten pagina  toont ongeveer 8 of 10 links naar websites waarop jou zoekopdrachten volgens Google het beste passen. Dit zijn de organische zoekresultaten. Boven, en vaak ook onder de eerste resultaten, zijn de betaalde Adwords links (advertenties van Google). Website eigenaren hebben deze links dus gekocht in Google op een door hen zelf gekozen zoekwoord. De prijzen van de Adwords advertentie variëren enorm, en de prijs is afhankelijk van de concurrentiepositie op een bepaalde zoekterm.

hoe-werkt-google-echt

SEO (ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE) & GOOGLE:

Zoekmachine Optimalisatie (SEO = Search Engine Optimization) is in de praktijk het optimaliseren van een website, of poging tot je website op een hogere positie te brengen in de organische zoekresultaten. Om dat te doen probeer je je website zo vorm te geven op basis van het Google’s algoritme. Alhoewel het Google’s algoritme geheim blijft, zijn wij er naar onze mening, door onze jarenlange ervaring, toch wel redelijk in geslaagd om achter de belangrijkste factoren te komen. Wij controleren regelmatig de updates die Google vrijgeeft over de veranderingen in het algoritme, en testen deze vervolgens uit of het al dan niet werkt in de zoekmachine.

Bij Your Concept kijken we naar een totaal SEO, en de SEO strategie wordt afgestemd op wat de gebruikers van Google willen zien. Als je dus hoog gevonden wil worden in Google, is het belangrijk dat je specifieke zoekterm ook echt bij je website past!

Hopelijk is het voor jou in deze 2 artikelen die we hierover schreven een beetje duidelijk geworden hoe Google anno 2016 werkt. ( Deel 1 gemist….. Klik hier! )

Download in pdf DOWNLOAD DIT ARTIKEL IN PDF

Wil je meer informatie over de werking van Google, òf je website verder laten optimaliseren, neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden verder te bespreken.