Betere productfoto’s zorgen voor meer omzet!


Een productfoto kan het succes van je webwinkel maken of breken. Wanneer een foto van een product in een webwinkel slecht van kwaliteit is dan is dit het eerste waar een bezoeker van je shop naar kijkt en zal direct afhaken bij de aankoop van het product. Recente studies hebben meerdere malen aangetoond dat consumenten die een webwinkel bezoeken hun aankoop beslissen op de waarde van de afbeeldingen op je productpagina in de webshop. Zorg dus dat deze van een goede en hoge kwaliteit zijn en houd rekening met de onderstaande punten:

  1. De kwaliteit van de afbeelding (zorg dat de foto’s scherp en groot genoeg zijn zodat ze duidelijk het product weergeven)
  2. Bestaat je product uit meerdere kleuren voeg dan ook afbeeldingen toe in deze kleuren
  3. Plaats foto’s van je product in meerdere posities. (m.a.w. laat je gehele product zien, een 3D afbeelding is hierbij een optie)
  4. Zorg dat een foto ingezoomd kan worden zodat men details verder kan bekijken, woocommerce als webwinkelsoftware heeft vele plugin’s beschikbaar om afbeeldingen op een goede manier te presenteren in de productpagina van een webshop.
  5. Zorg dat je product op de foto niet afgeleid wordt door andere objecten op de foto en zorg dat de focus ook echt op je product gericht is. Verwijder indien noodzakelijk de achtergrond en maak deze transparant of wit waardoor je product er uitspringt op de foto. Heb je zelf niet de kennis van bijvoorbeeld Photoshop in huis om de foto’s te bewerken, laat dit dan bijvoorbeeld doen door MisterClipping.com.

MisterClipping is een betaalbaar bedrijf dat gespecialiseerd is in het bewerken van o.a. productfoto’s. Door het inschakelen van een extern bedrijf bespaar je veel kostbare tijd en geld op uw dagelijkse arbeidsintensieve beeldbewerking.

productfotos-webwinkel

Het imago van een afbeelding in een webshop bepaald dus in grote maten of je klanten ook daadwerkelijk overgaan tot aankoop in je webwinkel. Door een perfecte afbeelding te plaatsen bij je producten onderscheid je de webwinkel met die van je concurrenten en zal de webwinkel in z’n geheel er professioneler uit gaan zien.

MAAK FOTO’S VANUIT VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN

Als je bijvoorbeeld een webwinkel hebt in online meubels dan is het belangrijk dat er foto’s op staan die gemaakt zijn vanuit alle invalshoeken. Laat dus bijvoorbeeld een stoel zien met foto’s gemaakt van de voorkant, zijkant en achterkant. Tevens is het handig om verdere details van de stoel te laten zien en een duidelijke foto van het gebruikte materiaal (stof van de stoel). Zorg er tevens voor om de kleurechtheid zoveel mogelijk te benaderen om later teleurstellingen bij je klanten te voorkomen.

Een goed en helder voorbeeld van een productpagina uit een webshop staat hieronder:

productfoto details

Detailfoto’s van je product

EINDCONCLUSIE:

Productfoto’s zijn één van de belangrijkste onderdelen in een webwinkel en zorgen wanneer je dit goed doet voor meer conversie en omzet in je webwinkel.

Download in pdf DOWNLOAD HIER EEN MAKKELIJKE PRINTVERSIE VAN DIT ARTIKEL!

Gerelateerde pagina’s aan dit artikel: 3 Tips voor betere afbeeldingen | Website afbeeldingen optimaliseren voor Google

WEBDESIGNERS SINDS 2000

Your Concept
(Bedrijvencentrum de Klaver)
St. Apolloniastraat 2a
6002BE Weert (NL)

Your Concept